Puțină lume știe despre mine că în adolescență am făcut mulți ani de școală de arte și cursuri de design vestimentar pentru a da la Universitatea Națională de Arte Bucureșți. Aveam în familie un pictor iubit de toată lumea și de succes la vremea lui, aveam talent cât de cât și de când eram mică mesteream rochițe pentru păpuși. Cum toată lumea din familia lărgită spera că talentul scumpului unchi Mihail Mihalcea va ajunge undeva pe la un nepot, eu am trăit cu iluzia asta mulți ani. Cumva m-am trezit prin clasa a XI-a și cu durere în suflet am decis că nu sunt nici pe departe atât de talentată cât să îmi fac din asta un drum în viață și am schimbat direcția către arta cuvântului, îngropând istoria anilor de artă. Peste 20 de ani am avut surpriza să pricep că moștenirea talentului a ajuns până la urmă undeva, dar la fata mea, care chiar excelează în domeniu și merge pe drumul ei încă de la 3 ani, când a început prima școală specială de arte.

Deși este de milioane de ori mai talentată ca mine, tot se uită cu interes la schițele mele din adolescență și pendulează deja între dorința de a se specializa în design vestimentar sau grafică. Faptul că are norocul să facă ce îi place la Liceul Tonitza și la cursurile de artă ale Fundației Francisc Chiuariu îmi dă speranța că va experimenta arta în toate formele ei înălțătoare, că va alege ce o va îmbogăți sufletește și va oferi lumii un pic din frumusețea sufletului ei, indiferent în ce formă va alege.

Dar fiind atât de atașată de ideea de design vestimentar am avut de la început o slăbiciune pentru un loc special, din inima Bucureștiului – Etajul Designerilor Români. De la început mi-a plăcut conceptul creat de Alina Gavrilă și când am fost acolo cu Inia mea deja am decis că vreau să susțin aceste tinere talente, să aleg mai repede o rochie atât de diferită, semnată de un designer român, în locul a 3 rochii din mall, pe care oricum le poartă toată lumea în sezonul respectiv.

Când am făcut ultima ședința foto pentru acest blog am rugat-o pe Alina să aleagă ea ce haine mi se potrivesc. Cred că nimic din ce a recomandat nu era pe lista mea. Are ea un talent special de a scoate feminitatea și amprenta personală din toate doamnele care au norocul să îi treacă pragul.

Cum face asta și cum reușește să își țină în viață frumusețea aceasta de business, în pandemie, mi-a povestit ca între prietene in acest interviu.

Cum ți-a venit ideea să deschizi acest loc de răsfăț pentru femei?

Ideea nu mi-a venit pur și simplu peste noapte! Afacerea a pornit din pasiunea mea pentru creație vestimentară care vine încă din adolescență când coseam la mășina de cusut Ileana a mamei mele și experimentam diferite croieli și cusături. Am cusut, tricotat și croșetat mult în aceea perioadă. Am avut și un atelier de creație și producție îmbrăcăminte între 1994-1997.

Hainele îi reprezintă pe oameni?

Hainele joacă un rol important în starea noastră și în ceea ce vrem să transmitem celorlalți. Ele pot transmite un mesaj despre noi! Hainele nu sunt doar niște materiale! Acestea conțin emoții și ne fac să ne simțim frumoase, pline de încredere, proaspete și la modă, dar ne pot da și o stare de neliniște pe care o traducem prin „nu mă simt bine cum sunt îmbrăcată”, „nu mă simt atrăgătoare” etc. Ai observat că sunt oameni care poartă haine pe care tu nu le-ai purta niciodată, dar ei sunt foarte veseli și se simt foarte bine în ele? Specialiștii spun că acei oameni poartă haine pline de energie pozitivă, motiv pentru care ei nu văd nimic greșit în ținuta lor și se simt minunat.

Eu am văzut pe pielea mea că știi să recomanzi haine potrivite sufletului unei femei, uneori mai bine decât își alege ea. Cum faci asta?

Multe femei se feresc să poarte anumite haine, modele îndrăznețe sau colori mai aprinse. Fie pentru că au anumite complexe sau au niște prejudecăți, niște programe întipărite. Le este frică să poarte haine colorate, ca să nu iasă în evidență, însă ce nu știu aceste persoane este că nuanțele deschise pot schimba starea de spirit. De exemplu, galbenul este culoarea soarelui și este foarte des asociată cu relaxarea și fericirea. Roșul este culoarea puterii și a pasiunii. Și atunci eu le încurajez să își exprime feminitatea și puterea feminității prin vestimentație, să fie mai îndrăznețe și să experimenteze, să scape de stereotipuri! În fond probatul hainelor ar trebui să fie chiar o terapie de relaxare și descoperire, mai ales că este gratuită!

Mai bine 20 de rochii noi pe sezon sau 3 dar perfecte pentru persoană respectivă?

Categoric! Recomand ca fiecare femeie să aibă în garderobă câteva rochii de designer, care le definesc personalitatea și le pun în evidență, mai degrabă decât un dressing plin cu haine cumpărate sub impuls sau la reducere!

Cum personalizezi hainele pentru clientele tale?

În funcție de stilul și personalitatea lor, dar țin cont și de ocazia respectivă, aleg hainele pe care clientele le iau la probă! De fiecare dată le prezint și câteva modele pe care ele nu le-ar “purta niciodată” și culmea de multe ori tocmai acestea sunt câștigătoare.

Ce rol are fetița ta în acest business în care pui atâta suflet?

Fata mea este partenera mea în această afacere. De mică am luat-o cu mine la magazin și a văzut ce înseamnă și ce implică muncă mea. A înțeles că și atunci când mergem la eveninente muncim, este cea mai mare susținătoare a mea și în prezent mă ajută cu diverse activități: încarcă produse în magazinùl online și pe facebook, face poze și editează video, facem o super echipă împreună!

De ce ar alege cineva să susțînă designeri români în loc să își ia haine din mall?

Da, aici este dificil de răspuns, mai ales pentru că în țara noastră nu există o cultură pentru a cumpăra românește. Nu s-a promovat acest concept până acum, iar acum cu pandemia multă lume “promovează” designerii și producătorii români. Eu am făcut asta din totdeauna și toți ar trebui să o facem în mod constant, nu doar în perioade de criză! Românii ar trebui să cumpere și să poarte mai mult românește, pentru că doar așa economia românească va crește. Așa ne ajutăm reciproc, avem certitudinea că banii ajung la români ca și noi și vor rămâne mai mulți români în țară!

Anual se aruncă tone de haine, dar dacă am fi mai responsabili și mai atenți, am înțelege că dacă o să cumpărăm de la designerii români nu am mai face atâta risipă de haine, deoarece multe dintre hainele produse de designeri și producători români se fac pe comandă!

Ce profil au femeile care aleg haine de la ține?

Femeile care vin la Etajul Designerilor Români sunt femei care caută să se descopere, să fie diferite, să fie unice, să transmită un mesaj prin vestimentație, cărora le place să experimenteze, să socializeze, să își acorde timp pentru ele, să simtă și să transmită emoție! Care au înțeles cât de important este să ne ajutăm reciproc și să păstrăm banii în comunitate! Comunitățile sunt mai puternice decât individualitățile.

Cum alegi să faci față provocărilor din pandemie?

În această perioadă dificilă pentru toată lumea, am ales să nu fac compromisuri, să nu vând pijamale și “treninguri”, haine de casă și mășți. Am promovat în continuare haine, în special rochii purtabile la diferite ocazii, haine versatile care pot fi purtate atât casual, cât si elegant în funcție de accesorizare! Treningul purtat atât în casă cât și pe stradă, consider că defeminizează și pt mine nu există ca obiect vestimentar!

A fi femeie în Bucureșți înseamnă o altă abordare și în vestimentație?

Consider că a fi femeie oriunde, nu doar în Bucureșți, înseamnă să ai o abordare mai feminină și versatilă în vestimentație! Să nu purtăm doar ceea ce se poartă, ci să purtăm ceea ce ne definește ca personalitate, ne avantajează sau ne creeză o stare de bine! Poți avea o abordare feminină în vestimentație și când stai acasă sau lucrezi de acasă, când mergi în parc sau la supermarket, nu doar când mergi la office, la restaurant sau la un eveniment!

Cum arată primăvară pentru ține?

Primăvară arată ca o grădină plină cu flori, înseamnă renaștere, voioșie și zâmbete, multe evenimente frumoase și multe rochii, care să facă fericite cât mai multe femei!

Eu aleg să susțin designerii români și în acest sezon. Dacă vrei și tu să te simți răsfățată scrie-i Alinei și programează o vizită la ea în magazin, în Romană. O să simti cu adevărat că a venit primăvara.